اضافه طبقه با سازه LSF ال اس اف

اضافه طبقه با سازه LSF ال اس اف

اضافه طبقه با سازه LSF ال اس اف،یکی از بهترین الگوهای ساختمانی برای بنای جدید،بدون اشغال اراضی محیط زیست برای بنا و هزینه های توسعه ی زیرساختی و خدمات شهری، افزایش طبقه بر روی ساختمان های موجود می باشد.
برای این منظور روش های ساختمانی محدودی را می توان به کار بست که هرکدام دارای مسایل مخصوص به خود هستند. روش هایی مانند الوارهای چوبی، پروفیل های بسته مانند قوطی ها، اسکلت فلزی و قاب سبک فولادی LSF را برای توسعه ی طبقات ساختمان های موجود می توان به کار گرفت.
اما می‌توان گفت سیستم ساختمانی LSF مطلوب ترین روش افزایش طبقه بر روی ساختمان های موجود بدون مقاوم سازی می باشد.
سیستم ساختمانی LSF به دلیل مزیت های خاص سازه ای خود مانند وزن بسیار کم بار مرده نسبت به تمام روش های ساختمانی دیگر، روش های اتصال مطمئن تر، عملکرد سازه ای بسیار کارآمدتر در برابر نیروهای جانبی، عملیات ساختمانی کمتر و فقدان نخاله های ساختمانی و پرت مصالح و زباله های آلاینده‌ی محیط، مطلوب ترین گزینه برای توسعه ی طبقات بنا بر روی ساختمان های موجود می باشد.
با این روش می توان نسبت به استحکام بنای ساختمان موجود، امکان سنجی توسعه ی طبقات نموده و طبقات را حداقل به میزان یک طبقه افزایش داد و در صورتی که استحکام بنای ساختمان موجود و سازه‌ی آن ظرفیت باربری بیشتری را داشته باشد می توان طبقات بیشتری را بر روی آن احداث نمود.
از نظر ماهیت سازه ای ساختمان های موجود نیز بر روی انواع ساختمان های سازه ای بتنی، فلزی و مصالح بنایی قابل اجرا بوده و با تمهیداتی که برای اتصال ساختمان های سبک فولادی LSF برای هرکدام از این ساختمان ها در نظر گرفته شده است، جزییاتی اجرایی ویژه ی هر یک به طور مجزا طراحی شده و ساختمانی به طور امن احداث می گردد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *