روش اجرای سازه LSF

روش اجرای سازه LSF

روش اجرای سازه LSF
برای اجرای سیستم ساختمانی LSF همانند سایر سیستم‌های رایج ابتدا طرح‌های معماری و سازه‌ای و سپس نقشه‌های اجرایی تهیه شده . بر اساس آن ساختمان اجرا می‌شود. مراحل اجرای سیستم در ادامه ارائه شده است.

۱- شالوده

برای نصب دیوارها و برپایی سیستم مطابق شکل‌های زیر، شالوده نواری به عمق ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر اجرا می‌شود. همان‌طور که ملاحظه می‌شود پس از آرماتور بندی، قالب بندی و بتن‌ریزی، انکربولت‌ها در فواصل استاندارد ، داخل شالوده تعبیه می‌شوند تا با استفاده از آنها بتوان دیوارها را اجرا نمود. فواصل استاندارد معمولاً بین ۴۰ تا ۶۰ سانتیمتر می‌باشند.

 ۲- دیوار

پس از اجرای پی نوبت به برپایی دیوار‌ها می‌رسد. برای اجرای دیوار با استفاده از انکربولت‌هایی که از قبل به این منظور کارگذاشته شده‌اند. ابتدا تِراک‌های کف(رانِرها) نصب می‌شوند و سپس اِستادها به صورت کشویی داخل ترا‌ک کف قرار می‌گیرند. منظور از تراک اعضای افقی است که از بالا و پائین به صورت کشویی استادها را در بر می‌گیرند. استادها اعضای قائم و اصلی در برپایی دیوارها می‌باشند که نقش آنها در سیستم سازه‌ای، تحمل بارهای ثقلی است.

روش اجرای سازه LSF

۳- سقف

شیوه‌های اجرایی گوناگونی برای سقف‌ها و بام در سیستم LSF  بکار گرفته می‌شود . به طوری‌ که انواع بام‌ها از فرم‌های ساده مسطح گرفته تا بامهای متقاطع با شیب‌های غیر مساوی قابل اجراء می‌باشند. دو نوع از معمول‌ترین شیوه اجرای بام‌ها عبارتند از:

  • – خرپاهای سقفی که معمولاً جهت اجرای بام ها ی شیبدار به کار می روند.
  • – سیستم تیرریزی مسطح که معمولاً بین تکیه‌گاه‌ها یا دیوارهای باربر مشترک برای اجرای سقف‌های طبقات استفاده می‌ شود.

در اجرای سقف‌های میانی (طبقات) در سیستم LSF تیرریزی‌ها عموماً در امتداد استادهای دیوار انجام می‌گیرد. هر یک از تیر‌ها معمولاً بار خود را مستقیماً به استادها منتقل می‌نمایند.

پوشش این نوع سقف‌ها معمولاً با بتن ریزی و یا با نصب تخته‌های چوبی یا ورق های موج دار انجام می‌شود. در مناطقی که وزش باد شدید داشته و یا زلزله خیز می‌باشد، قاب سقف را باید مهاربندی کرد. علاوه بر آن برای مقاومت در برابر بار باد و بلند شدن بام باید اتصال مناسبی بین دیوارهای باربر و سقف انتخاب نمود. در شکلهای زیرتصاویری از اجرای پوشش سقف در سیستم LSF مشاهده می‌گردد. اجرای فوم و روفیکس علاوه بر ایجاد عایق صوتی و حرارتی مناسب، از نفوذ شیره‌ی ملات در هنگام کف سازی جلوگیری می‌نماید.

۴- تأسیسات

 ۵- پوشش خارجی

این شرکت برای پوشش بدنه خارجی بناهای پیش ساخته خود ابتدا یک لایه فوم با ضخامت ۴ میلیمتر اجرا می نماید . و پس از آن ازتخته ها ی سیمانی(سمنت برد) یا نمای کامپوزیت آلومینیومی رنگی و یا در محل هایی از سنگ و آجر استفاده می کند. که به سازه ملحق می شوند. بر روی سمنت برد می توان از انواع رنگ نما با کیفیت بالا و ماندگاری طولانی، سنگ تزیینی، آجر و کنیتکس استفاده نمود  .به طور کلی قابلیت اجرای انواع نما بر روی این بردهای سیمانی وجود دارد .

۶- پوشش داخلی دیوارهای جانبی و تیغه های داخلی

۷- پوشش کف

کف کل مجموعه پس از انجام ایزولاسیون و تعبیه لوله های فاضلاب از انواع سرامیک مرغوب و مقاوم، پارکت، کف پوش های PVC  استفاده می شود.

۸- پوشش بام

برای پوشش سقف از انواع پوشش های مرسوم سقفی نظیر ساندویچ پانل، دکرا، سفال، شینگل و … استفاده می شود.

  ۹- عایق بندی و سقف کاذب

در این مرحله از انواع تایل های کناف، تایل های PVC  یا سایر پوشش های رایج سقف کاذب استفاده خواهد  شد .همچنین جهت جلوگیری از هرگونه اتلاف انرژی حرارتی و برودتی، از درز بندی مناسب و عایق پشم سنگ استفاده می شود .

روش اجرای سازه LSF

   ۱۰- درب و پنجره ها

درب ورودی چوبی و همه درب های داخلی از نوع HDF خواهند بود. پنجره ها از نوع UPVC با شیشه های دوجداره، PVC  فلزی یا آلومینیومی با کیفیت مطلوب تهیه می شود .

۱۱- تأسیسات برقی و مکانیکی

در این بخش تاسیسات برقی و مکانیکی در سیستم LSF  معرفی می شوند.

  • ۱۱- ۱  سیستم روشنایی

جهت سیستم برقی از انواع لوله های پلی آمید و سیم های افشان خراسان و کلید و پریز درجه یک ایرانی استفاده خواهد شد.

  • ۱۱- ۲  لوله کشی گاز جهت سرمایش و گرمایش

لوله کشی گاز از نزدیک ترین محل قابل انشعاب تا محل نصب پکیج شوفاژ یا بخاری گازی . با استفاده از لوله های سیاه بدون درز ایرانی با اتصالات مرغوب، انجام خواهد شد. جهت نصب سیستم سرمایش از کولر آبی یا گازی وبرای تأمین گرمایش ساختمان نیز از گاز طبیعی استفاده خواهد شد. که البته در این زمینه شرکت دز بن سازه شایگان استفاده از فناوری سلولهای خورشیدی را پیشنهاد می نماید. برای تأمین آب سرد و گرم در شوفاژها، لوله های نیوپایپ یا لوله های پوش فیت (PUSH FEET) به کار می رود.

  • ۱۱- ۳   سیستم فاضلاب

جهت اجرای سیستم فاضلاب، لوله های پلیکا فشار قوی یا لوله های پوش فیت مورد استفاده قرار می گیرند.

جهت اجرای محیطی زیبا و دلپذیر ابتدا طراحی داخلی ساختمان با استفاده از کادر مهندسین معمار مجرب شرکت و بر اساس نظر و سلیقه کارفرما  انجام خواهد شد .و سپس طبق نقشه های اجرائی تهیه شده دکوراسیون داخلی اجرا می گردد.  اجرای کابینت  به توصیه کارفرما و رعایت کلیه مسائل ایمنی اجرا خواهد شد. در آشپزخانه و سرویس ها چینی آلات بهداشتی درجه یک و شیر آلات ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد .

۱۲- تزئینات و مبلمان داخلی

جهت اجرای محیطی زیبا و دلپذیر ابتدا طراحی داخلی ساختمان با استفاده از کادر مهندسین معمار مجرب شرکت و بر اساس نظر و سلیقه کارفرما  انجام خواهد شد .و سپس طبق نقشه های اجرائی تهیه شده دکوراسیون داخلی اجرا می گردد.

اجرای کابینت  به توصیه کارفرما و رعایت کلیه مسائل ایمنی اجرا خواهد شد. در آشپزخانه و سرویس ها چینی آلات بهداشتی درجه یک و شیر آلات ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *