ساختمان پیش ساخته

ساختمان پیش ساخته به دلیل این که ویژگی های خاص و جذابی دارد به همین دلیل امروزه مورد استفاده بسیاری قرار گرفته در شرکت ساناسازان این محصول با فناوری امن و قوی ساخته می‌شود همچنین دارای طرح های مدرن و خلاقانه است. یکی از ویژگی های این ساختمان پیش ساخته این است که در زمان کوتاه و سریع و با قیمت مناسب است.
ساختمان پیش ساخته چیست؟
اصطلاحی است که به صورت پیشرفته مورد استفاده قرار میگیرد خانه هایی را می‌گوید که تمام اجزا آن به صورتی کلی و جزئی در محل دیگر ساخته می‌شود و به محلی که قرار است نصب شود حمل می‌شود تا در آن مکان نصب و مونتاژ بشود و در آخر خانه نهایی تحویل داده شود.
انواع ساختمان پیش ساخته
۱ خانه های پنلی : این خانه ها خانه های دو بعدی هستند که بیشتر در کارخانه ساخته می‌شوند و بعد از آن برای نصب و مونتاژ به محل نصب فرستاده می‌شود.
۲ مدولار : این نوع خانه ها به صورت سه بعدی ساخته می‌شود و همچنین تماما در محیط کارخانه ساخته می‌شود. و فقط برای نصب به محل مورد نظر فرستاده می‌شود
۳ پیش ساخته های ترکیبی : این خانه ها از ترکیب خانه های پنلی دو بعدی و مدولار سه بعدی هستند به دلیل این که با سرعت زیادی می‌توان آن ها را ساخت مورد توجه عموم مردم قرار گرفته.
۴ پیش ساخته های LSF
مصالح که در خانه های پیش ساخته استفاده میشود
بتن : از بتن در تمام ساختمان ها و خانه ها استفاده می‌شود اما در خانه های پیش ساخته با مشکلاتی رو به رو است. در خانه پیش ساخته از پروفیل و در بتن ریزی از قالب ها استفاده می‌شود که استحکام بالایی داشته باشد.
چوب : یکی دیگر از مصالحی که در خانه پیش ساخته از آن استفاده می‌شود چوب است از این می‌توان به صورت معمول برای ستون و یا تیر های اصلی خانه استفاده کرد. ولی به دلیل این که چوب مقاومت بسیار کمی در برابر آتش دارد. امروزه سازه های چوبی را به گونه ای طراحی می‌کنند که مقاومت بالایی در برابر آتش داشته باشد چوب مورد استفاده در سازه های ساختمانی چوب بامبو است که کیفیت و مقاومت بسیار بالایی دارد.
فولاد : فولاد یکی از پر مصرف ترین مصالح ساختمانی است. که به برای تیر ها و ستون ها، کف و دیوار در ساخت مدولار استفاده می‌شود. ب دلیل این که فولاد فلزی سبک وزن است و همچنین استحکام بالایی و مقاومت زیاد دارد اما معایبی هم دارد مانند مثال در برابر گرما و سرما و همچنین صدا عایق خوبی نیست.
مزایای ساختمان پیش ساخته
همانطور که میدانید ساختمان پیش ساخته مزایای زیادی دارند به همین دلیل افراد به خاطر داشتن این مزایا خانه پیش ساخته را ترجیح می دهند.
۱ مقرون به صرفه بودن
این خانه ها نسبت به خانه های دیگر بسیار ارزان هستند کم هزینه بودن یکی از دلیلی هست که افراد زیادی به این خانه ها روی آورده اند در ساخت خانه پیش ساخته از مواد و مصالح کمتری استفاده می شود دلیل اصلی انتخابی خانه ها این است که قبل از ساخت می توان میزان مبلغی که قرار است پرداخت شود را تخمین زد.
۲ صرفه جویی در انرژی
خانه های پیش ساخته از بسیاری جهت ها برای محیط زیست مناسب هستند و بهتر از خانه های سنتی می باشند این خانه ها طوری طراحی شده اند که هوا بند هستند و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود همچنین می‌توان برای صرفه جویی روی سقف خانه های پیش ساخته آبگرمکن خورشیدی نصب کرد و همچنین سیستم های آبگیر باران استفاده کرد.
۳ ساخت سریع
کسانی که در کار ساخت و ساز خانه ها اطلاعاتی دارند می‌دانند ساختن خانه به صورت سنتی و با برنامه ریزی شده در مدت زمان کوتاه غیر ممکنه حتی اگر کارها به به خوبی انجام شود مواردی مثل آب و هوا و دیر رسیدن مصالح ساخت خانه را به تاخیر میندازه اما این مشکلات در خانه های پیش ساخته وجود ندارد چرا که این خانه ها در کارخانه تولید می شود و تمامی مصالح در دسترس هست و همچنین آب و هوا نمی تواند تاثیر در ساخت بگذارد.
۴ کاهش میزان زباله
در مدت زمان ساخت خانه های ستنی پسماند و زباله زیادی تولید میشه ولی در ساخت خانه های پیش ساخته این نوع مشکل کمتر است و هیچ زباله ای در طی ساخت این خانه ها تولید نمی‌شود. به دلیل این که ساخت این نوع خانه ها در کارخانه انجام می‌شود و مواد اضافی بازیافت می‌شود و در کارخانه های دیگر مورد استفاده قرار میگیرد.
۵ سالم تر و ایمنی بیشتر
یکی از ویژگی های اصلی این نوع خانه ها ایمنی بالا و سالم تر بودن آن است‌. در هنگام ساخت خانه جدید افرادی که اون اطراف هستند در معرض رطوبت و گردوخاک قرار می‌گیرند. قرار گرفتن در این شرایط به مرور زمان باعث قارچ و باکتری می‌شود.به همین دلیل باعث بیماری و حتی در بعضی از مواقع باعث مرگ می‌شود. اما در ساخت خانه های پیش ساخته این مشکل وجود ندارد.

معایب ساختمان پیش ساخته
خانه های پیش ساخته علاوه بر این که دارای مزایای فوق العاده ای هستند همچنین معایب زیادی هم دارند.
مشکلات مونتاژ
هنگام ساختن خانه های پیش ساخته استخدام کار با تجربه و ماهر در فرایند ساخت و ساز و همچنین حمل و نقل و مونتاژ کردن خانه تاثیر زیادی در جلوگیری از بروز مشکل دارد اما اگر این نکات رعایت نشود امکان دارد در مونتاژ کردن خانه مشکل ایجاد شود همچنین این آسیب هزینه های جبران ناپذیری دارد و بهره وری خانه را کاهش میدهد.
مشکل حمل و نقل
در هنگام حل کردن قطعات به محل نصب ممکن است مشکلات ایجاد شود بخصوص اگر قطعات یک منطقه دور و یا روستا منتقل شود.
هزینه بالای نصب و اتصال
هزینه نصب این خانه ها برای کسانی که در روستا و مناطق دور افتاده زندگی می کنند ممکن است گران تمام شود.
سفارشی سازی کمتر
در بعضی از مواقع هنگام ساخت و طراحی خانه های پیش ساخته ممکن است گزینه ها و امکانات سفارشی زیادی در دسترس نباشد اکثر مشتریان ممکنه مجموعه از گزینه ها را برای انتخاب و دسترسی داشته باشند اما برای برخی از ویژگی های خاص لازم است هزینه بیشتری پرداخت شود اگرچه گزینه های پیش رو محدود هستند اما همچنان تنوع زیادی دارند و همچنین طول عمر بیشتر، صرفه جویی در انرژی،کاهش زباله از گزینه های خوب به شمار می رود که باید برخی از معایب را هم به جان خرید.