تقویت پی و فونداسیون

تقویت پی و فونداسیون

استحکام یک ساختمان در فونداسیون آن نهفته است. هدف اصلی تقویت پی و فونداسیون این است که سازه را در بالای آن محکم و ایمن نگه دارد . برعکس ، یک فونداسیون ضعیف می تواند برای ساکنان و محله خطرناک باشد.
هدف از تقویت پی و فونداسیون چیست؟

وظیفه اصلی فونداسیون ،این است که بار کل ساختمان را تحمل می کند.
یک فنداسیون خوب و مستحکم ، ساختمان را ثابت نگه می دارد. در حالی که نیروهای طبیعت موجب تخریب می شوند. فونداسیون های ساخته شده ، ساکنان ساختمان را در هنگام بلایایی مانند زلزله ، سیل ، باد شدید و غیره ایمن می کند.
به گفته کارشناسان و مهندسان ساختمان ، بنیاد باید بتواند بارهای “مرده” و بارهای “زنده” را تحمل کند. فونداسیون باید محکم باشد و بتواند وزن کل ساختمان را به زمین هدایت کند. اگر ساختمان در مناطق شیب دار یا زمین مرطوب ساخته می شود ، فونداسیون باید سفارشی و با دوام باشد.
علائم فونداسیون آسیب دیده که نیاز به بهبود دارد
ترک های بنیاد
شاید شایع ترین علامت فونداسیون آسیب دیده ، ایجاد ترک باشد. ترک های قابل مشاهده معمولاً پس از ترک های پنهان ایجاد می شوند ، به این معنی که مشکل احتمالاً گسترده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. در صورت خرابی دیوارهای خارجی ، این یک نگرانی کلیدی است.
سقف و دیوارهای تاب دار
اگر در دیوارها یا سقف تاب خوردگی وجود داشته باشد ، این می تواند نشان دهنده تغییر خانه باشد. با نگاه کردن به گوشه اتاق های خانه نیز می توان آن را پیدا کرد. آن ها دیگر ممکن است به خوبی مطابقت نداشته باشند. اگر گوشه ها ، قالب ها ، اتصالات و سقف دیگر هم تراز نیستند ، این می تواند نگران کننده باشد.
آسیب آب
در بسیاری از موارد ، آسیب فونداسیون از آب ناشی می شود. اگر آب به درستی از ساختار خارج نشود ، می تواند باعث آسیب فونداسیون شود.
علائم ساختاری
چند نشانه دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
پله های شیب دار ، پنجره هایی که دیگر مربع نیستند ، کف هایی که دیگر سطح ندارند و درهایی که به طور مناسب تراز نشده اند ، نیز نشانه هایی از خرابی پی هستند.
مزایای تقویت پی و فونداسیون
تقویت پی ، به شما اطمینان می دهد که ملک با ارزش است و می توانید آن را بفروشید.
علاوه بر این ، فونداسیون با خسارت قابل توجه نیز ممکن است بیمه خانه را دشوارتر کند.
تعمیر بنیاد مسکونی چیزی نیست که به تعویق بیفتد. اگر فکر می کنید نگرانی در مورد ساختار شما وجود دارد ، به مهندس یا پیمانکار مراجعه کنید تا تعیین کنید کدام راه حل ها برای نیازهای شما مناسب است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *