نمای فایبرسمنت برد


نمای فایبرسمنت برد

از نمای فایبر سمنت برد چه می دانید؟

فایبرسمنت یا همان فیبر سیمان که مخفف سیمان تقویت شده با فیبر است .

توسط جیمز هاردی در اوایل دهه ۱۹۸۰ به عنوان جایگزینی برای محصولات ساختمانی مبتنی بر آزبست ساخته شد.

فایبرسمنت که از ماسه ، سیمان و الیاف سلولز تشکیل شده است ، به اشکال مختلفی وجود دارد.
اما بیشتر به صورت ورق و در تخته های افقی دیده می شود. می توان از فایبرسمنت برای پوشاندن نمای بیرونی یک خانه و همچنین به عنوان جایگزینی برای چوب استفاده نمود.

 همچنین در مناطقی که در معرض خطر آتش سوزی زیادی هستند ،می توان از فایبرسمنت استفاده کرد. همچنین شما می توانید از فایبرسمنت برد به عنوان عایق رطوبت در حمام ها و همچنین برای روکش های کف پوش نیز استفاده کنید .

همه چیز درباره فایبر سمنت برد

شاید خیلی از ما با فایبرسمنت برد کار کردیم و کاملا اون رو میشناسیم . ممکن هم هست اسم فایبرسمنت رو شنیده باشیم ولی ندونیم دقیقا چه نوع مصالحی هست. امروز می خوایم بیشتر راجع به این محصول براتون بگیم . پس با مدرن سازان رادیس همراه باشید.
سمنت برد در زبان انگلیسی به معنی صفحه سیمانی هست . فایبرسمنت برد صفحات سیمانی الیاف دار هست که ورقه ای ، نواری و تایلی از قطر ۶ mm تا ۱۸ mm تولید میشود.
سمنت برد به معنی صفحه سیمانی است . هر صفحه ای که از جنس سیمان باشد رو میشه سمنت برد نامید.⁣ اما اگر در روند ساخت این صفحات با الیاف استفاده شود، به آن فایبر سمنت برد گفته میشود . در بیشتر موارد این الیاف، الیاف سلولوزی هستند.

نمای فایبرسمنت برد

این نوع نما در رده نمای ساختمان با قیمت متوسط قرار می گیرد و به نظر می رسد با توجه به قیمت مناسب این نوع نما، برای ساختمان های معمولی، نمای فایبرسمنت برد گزینه خوبی باشه.
نکته مهم دیگه ، تجهیزات برای نصب این نوع نما هست که قیمت مناسبی داره . همچنین سرعت نصب به علت ویژگی های خود پنل های فایبرسمنت برد، نسبتا بالاست.
از نظر ایمنی، ورق های سیمانی فایبرسمنت برد ، دوام فوق العاده ای در برابر فشار از خود نشان می دهند. و همچنین از نظر رنگ، نمای فایبر سمنت برد رنگ پذیر است. یعنی می توان این نوع از نما را رنگ کرد و همین موضوع تنوع خاصی به این نوع نما بخشیده است.
فایبر سمنت برد در حال حاضریکی از بهترین نوع مصالح موجود برای پوشش دیوار و کف و … می باشد . در نمای ساختمان کاربرد فراوانی یافته است. این صفحات برای ساخت و ساز خشک و سیمانی در تمامی ساختمان هایی که با اسکلت فلزی و بتنی ساخته شده اند .برای پارتیشن بندی و پوشش دیوار داخلی و سقف و کف نیز استفاده میشوند.

از نمای فایبر سمنت برد چه می دانید؟

مقاومت حرارتی و انتقال صدا بین انواع مختلف محصولات فایبرسمنت متفاوت است ، هرچه صفحه سیمانی فیبری ضخیم تر و متراکم تر باشد ، از مقاومت حرارتی و صوتی بهتری برخوردار خواهد بود.
فایبرسمنت یکی از مقرون به صرفه ترین مواد در بازار است. این محصول سازگار با محیط زیست است زیرا فایبرسمنت نسبت به سایر مصالح دیواری به غیر از چوب به انرژی کمتری در مونتاژ و ساخت و ساز احتیاج دارد.
مهمترین دلایل توسعه استفاده از فایبرسمنت
فایبرسمنت برد یه ساز و کار خشک هست که احتیاج به آب نداره ، بسیار سبکه و خیلی راحت به وسیله پروفیل و پیچ اجرا میشه. مهمترین دلایل توسعه استفاده از فایبرسمنت قیمت بسیار مناسب آن مخصوصا در کاربرد در نمای ساختمان در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی می باشد.
نمونه ای از کاربردهای فایبرسمنت برد:
نمای بیرونی
دیوار داخلی جدا کننده
سقف کاذب
کف کاذب
عایق دور ستون
این صفحات رو می توان روی فلز ، چوب ، آجر ، سیمان و … استفاده کرد ؛ اما بهترین انتخاب برای زیر سازی این صفحات ال اس اف است.
چرا سازندگان نمای ساختمان از فایبرسمنت برای اینکار استفاده می کنند؟
نمای فایبرسمنت ویژگی های خاص خود را دارد و به همین علت مورد توجه سازندگان نمای ساختمان قرار می گیرد.همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد ، اگر تصمیم به نماکاری ساختمان خود را با استفاده از فایبرسمنت برد دارید،دانستن این نکته که نمای فایبرسمنت در رده نمای ساختمان با قیمت متوسط قرار می گیرد خالی از لطف نیست.
با توجه به قیمت مناسب این نوع نما، برای ساختمان های معمولی، نمای فایبرسمنت برد گزینه خوبی است. نکته مهم دیگر، تجهیزات برای نصب این نوع نما است که قیمت مناسبی دارد. همچنین سرعت نصب به علت ویژگی های خود پنل های فایبرسمنت برد، نسبتا بالاست.

از مزایای فایبرسمنت برد چه می دانید؟

بطور کلی می توان گفت استفاده از فایبرسمنت در ساختمان سازی و نمای ساختمان نقش بسیار پر رنگی در کاهش مصرف انرژی و آلودگی صوتی دارد. پانل های سیمانی فایبر سمنت با در نظر گرفتن معیارهای پایداری و توسعه پایدار در صنعت ساختمان سازی و شهرسازی، به توسعه پایدار زیست محیطی و اقتصادی کمک می کنند.
فایبر سمنت فاقد هرگونه آزبست و مواد مضر برای محیط زیست است. در عین حال به حشرات موذی و قارچ ها نیز اجازه داخل شدن به ساختمان را نمی دهد. هزینه پایین نمای ساختمان با استفاده از فایبرسمنت برد و سرعت نسبتا بالا در نصب این محصول یکی دیگر از ویژگی های خاص فایبر سمنت است . که آن را محبوب کرده است. بنابراین گزینه مناسبی برای ایجاد نماها ی جذاب و ساده و شیک ساختمان ها می باشد.

عایق بندی فایبرسمنت

برای عایق بندی می توان بین صفحات سمنت برد و سازه ال اس اف از انواع پلی استایرن ، پشم شیشه ، پشم سنگ ، XPS ، فوم های پاششی و پر کننده ، بتن های سبک و غیره استفاده کرد.
از جمله ویژگی منحصر به فرد فایبرسمنت سرعت نصب بالا ، مقاومت در برابر رطوبت ، حریق ، ضربه ، حشرات و مواد شیمیایی و دوام بالا در تغییرات آب و هوایی است.

از نظر ایمنی فایبرسمنت در چه رده ای قرار دارد؟

فایبرسمنت بسیار بادوام و نصب آن بسیار آسان است . از نظر ایمنی، ورق های سیمانی فایبرسمنت برد، دوام فوق العاده ای در برابر فشار از خود نشان می دهند. همچنین این نوع نما در شرایط جوی مختلف دوام خوبی داشته و دارد.
اگر یک محصول فایبر سمنت را در خانه خود نصب می کنید. می توانید انتظار داشته باشید که طول عمر آن بیشتر از آنچه انتظار دارید طول بکشد.

مهمترین نکته در مورد ایمنی فایبرسمنت

نکته قابل توجه در مورد ایمنی این نوع از نما، مقاومت آن در برابر آتش سوزی است. در واقع این نوع از نما در برابر آتش از خود واکنش خاصی نشان نمی دهد و نه بر گسترش آن می افزاید و نه از این گسترش آن جلوگیری می کند.
کلیه محصولات فایبرسمنت ضد آب هستند. به یاد داشته باشید که نمای بیرونی منزل شما اولین چیزی است که افراد هنگام رانندگی می بینند . بنابراین انتخاب متریال بیرونی مناسب مانند نمای سایدینگ فایبرسمنت ، راهی عالی برای ایجاد اولین نقش زیبا در اذهان است.

آیا نمای فایبرسمنت برد را می توان رنگ آمیزی کرد؟

از نظر رنگ، نمای فایبر سمنت برد رنگ پذیر است. یعنی می توان این نوع از نما را رنگ کرد .
تنوع رنگ به ویژه در دنیای امروز بسیار مهم و حائز اهمیت است و به همین منظور نمای فایبر سمنت برد مورد توجه قرار می گیرد.
وقتی صحبت از نقاشی نمای بیرونی ساختمان می شود ، هیچ چیز جز نمای سایدینگ فایبرسمنت نمی توانست کار را راحت تر کند.
نمای فایبرسمنت نیازی به نقاشی مکرر ندارد. اگر نمای سایدینگ الیاف سیمانی پیش ساخته را خریداری کردید .دیگر نیازی نیست نگران نقاشی آن هنگام زمان نصب باشید.
از طرف دیگر سبک های ناتمام باید کمی بعد از نصب نقاشی شوند. برای هر دو نوع ، هر ۱۰ تا ۱۵ سال یک کار رنگ جدید می تواند انجام شود.

به نظر شما نمای فایبرسمنت بهتر است یا کامپوزیت؟

نمای کامپوزیت یکی از نماهای مورد استفاده امروزی در ساختمان است که به دلیل دوام بالای آن مورد استفاده قرار می گیرد. نمای کامپوزیت آلومینیوم (البته از نوع ضد آتش آن ) گزینه مناسبی برای کم کردن هزینه های قبض گاز و برق و تعمیرات شماست، زیرا این نما دوستدار انرژی است و به دلیل فلز بودن گرما را انعکاس می دهد. البته برای تهیه نوع ضد آتش آن باید هزینه زیادی صرف کرد .
نمای فایبر سمنت برد طرح های مدرن شبیه به کامپوزیت و سرامیک را ارائه دهد و در مقایسه با کامپوزیت حس صنعتی بودن متریال نما منتقل نمی شود و در ساختمان های مسکونی به خوبی استفاده می شود. از مزایای این محصول در مقایسه با سرامیک میتوان به وزن سبک تر ، و اتصال کامل به زیر سازی توسط پیچ اشاره نمود که موجب عملکرد ایدآل این نما در هنگام وقوع زلزله خواهد شد.
این نما در مقایسه با سایرنماها بهترین نمره را در مقاومت در برابر آتش خواهد گرفت .نوع طرح چوب این محصول از نظر ظاهری بسیار به چوب شباهت دارد اما از چوب طبیعی ارزانتر بوده و به حداقل تعمیر و نگهداری نیازمند است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *