دیوارهای داخلی و پارتیشن ها با سازه ال اس اف lsf

دیوارهای داخلی و پارتیشن ها با سازه ال اس اف lsf

 

دیوارهای داخلی و پارتیشن ها
امروزه دیگر استفاده از مصالح سنتی برای اجرای پارتیشن‌ها و تیغه‌های داخلی یک ساختمان، تنها گزینه پیش روی سازندگان نیست. استفاده از روش‌های خشک (درای وال) برای ساخت این دیوارها بسیار رایج شده و امکانات متنوعی را در اختیار گذاشته است.
زیرسازی مرسوم برای دیوارهای داخلی که طبعاً باربر نبوده و فقط می‌بایست وزن پوشش‌ها و بارهای مماسی احتمالی را تحمل کند، بسیار ساده و با استفاده از پروفیل‌های بسیار سبک و کم ضخامت سردنورد شده به روش تولید شاخه‌ای صورت می‌پذیرد. در چنین حالتی استفاده از پروفیل‌های سنگین‌تر LSF که برای باربری سازه‌ای پیش‌بینی شده‌اند، توجیه اقتصادی نداشته و از نظر مهندسی صحیح نیست، لکن در بعضی مواقع به دلیل نیاز به دقت بالا، ضرورت پیش‌ساختگی و سرعت زیاد، ابعاد بزرگ دیوار، سنگین‌بودن مصالح پوششی موردنظر، سنگینی نسبی نصبیات مماسی روی دیوار و یا ملاحظات دیگر، استفاده از دیوار پیش‌ساخته LSF برای تیغه داخلی و پارتیشن مناسب‌ترین راه‌حل خواهد بود.
ساختمان‌های LSF با توجه به تفاوت‌هایشان نسبت به ساختمان‌های متداول فلزی و بتنی، در برخی مصالح و متریال مصرفی متمایز بوده و ممکن است بسیاری از سازندگان و مجریان ساختمان نسبت به آن‌ها و هزینه‌هایشان شناخت کافی نداشته باشند.
این برآوردها می‌تواند در قالب فهرست بهای سالانه سازمان برنامه و بوجه و یا در قالب اختصاصی با قیمت‌های بازار باشد.
در سال‌های اخیر سازه LSF در فهرست بهای ابنیه گنجانده شده و با عنوان ” تهیه و نصب پانل دیواری از جنس فولاد سرد نورد شده گالوانیزه، متشکل از اعضای استاد و رانر (و بادبند در صورت لزوم) به همراه نعل‌درگاه، اتصالات و تقویتی‌های مربوط، طبق مشخصات فنی “‌ذیل فصل کارهای فولادی سبک” به صورت قیمت واحد هر کیلوگرم قرار گرفته است.
همچنین برخی دیگر از مصالح خشک و ویژه سازه های سبک نیز در بخش‌های مختلف فهرست‌بها در نظرگرفته شده است.

از آن‌جا که در ساختمان‌های LSF بخشی از مصالح و متریال مصرفی نسبت به ساختمان‌های متداول فلزی و بتنی متفاوت بوده طبیعی است که مالکان، سازندگان و مجریان ساختمان نسبت به این مصالح نوین و هزینه‌های آن‌ها شناخت و آگاهی کافی نداشته باشند.
تنوع بسیار زیاد این مصالح و انتخاب‌های گوناگون پیش رو، ممکنست موجب سردرگمی کارفرما گردد، همچنین تفاوت در کیفیت، کشور سازنده و قیمت نیز با توجه به شرایط هر پروژه کار را پیچیده‌تر می‌کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *